Brigada Balaod

Katungod sa inahan sa yuta sa amahan

Dear Atty. V,

Good morning Atty. I’m an avid listener of Brigada News FM. I’m curious about the rights of our mother from my father’s property. Does she have a right? My father inherited a parcel of land from his father and the name of my grandfather still exist in the title up to now. My father is already deceased several years ago and me and my siblings are planning to sell the lot. What is the stand of my mother on this matter? Thank you Atty.


Dear Listener,

Assuming nga walay prenuptial agreement ang imo parents ug wala poy laing property gawas sa maong yuta, magdepende na kanus-a sila naminyo.

If naminyo sila sa wala pa ang August 3, 1988, ang kanang yutaa exclusive property sa imo papa. Pagkamatay niya, bahinon na ninyong magsoon ug sa imong mama, tabla ang partida (parehas og share). Mao sad ni rule if minyo na imo parents pagkamatay sa imo lolo.

If naminyo sila August 3, 1988 or later, part na sa absolute community sa imo parents, so pagkamatay sa imo papa, ang katunga ana sa imoha mama, while ang other half bahinon ninyong magsoon ug sa imo mama tabla partida.

Kon unang namatay ang imong papa kay sa imong lolo, inyong napanunod ang yuta isip representante sa inyong amahan, sa ato pa, inyo ra ang yuta.

Hinaot nakatabang kini kanimo.

– Atty. V


I-text ang inyong mga pangutanang legal sa 0916-664-7624. Ang mga text nga may saktong spelling prayoridad nga atong tubagon dinhi sa atong lindog.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.